KAMPIOENSCHAP
KAMPIOENSCHAP
KAMPIOENSCHAP
After a few heavy months I made the decision to stop as a international passenger. It was a hard decision but I know it is the good one. With my team Clohse we took the German title this year and it was a good moment to hand over the barr, He will continue with youngster Haller and I wish them all the luck.big thanks to everybody in the team Clohse, I had a great few years with all of you !!
I can look back to a inpressive careere of 27 years with 20 years of Worldchampionships, with big results in top 5. Won a lot of titles, Dutch, Belgian, European and German, a total of 9 titles. A lot of second and third places.
Also I've been proud to helped Sergis to his worldtitel in 2001 when Rasmanis was ignured.
I will not say that I never drive again but high level is done and next year and beyond I will put my time and energy into my boys and there BMX, they are ready to go for races and we gonna go for a new adventure. Ofcourse I wil come to some races to support my favorites ( Andreas & Andres, Koen & Kenny, Noah ! Full speed guys ! )
I want to say that I'm very happy that I may know you all, in all kind of countrys I've been, in all kind of ways, thanks drivers, passengers, fans, sponsors to know you, you're a part of my life, I'm very happy that I may know you all.
A special thanks to the people who stand near me in my careere !!!
Without you it was not possible to be motivated !!!
Take care all, drive safe next year and we will meet !!
Thanks folks, this is it !
Nu zaterdag 29 okt. is het zover en wordt de eerste VMC opstapdag in Lille een feit. Vanaf 10 uur 's ochtends tot 18 uur 's avonds kun je er terecht om de VMC-sidecars te testen. Ook verschillende andere - al dan niet VMC-rijders - zullen naar het circuit de Breughelheide afzakken, zodat iedereen die het wil, eens kan plaats nemen, hetzij aan het stuur, hetzij in het bakje, om het zijspancrossgevoel in al zijn facetten te beleven. Ook enkele gerenommeerde WK-rijders tekenen present, om iedereen met raad en daad bij te staan.
Speciaal voor de allerkleinsten zal er een aangepast zijspan zijn waar ook zij hun talent kunnen laten zien.
Met de mooie weersvoorspellingen in 't verschiet, alvast een afspraak die je niet mag missen, alvorens de zijspancrosswinter definitief zijn intrede doet.
Zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur met om 14.00 uur een handtekening sessie.
Allen daarheen dus.
Onder deze titel publiceerde de Franse motorsport-site www.moto-journal.fr een zalige reportage over de afgelopen Sidecarcross of Nations in Gueugnon Dardon, alwaar onze nationale helden outstanding waren. Check it out bij 'Extra' .
Zo'n mooi weer als het vorige week in Ravels was zou het niet gaan worden. De weersvoorspellingen de dag voordien gaven wel een zonnetje en 12 tot 13° in het prachtige Limburg. Zondagmorgen toen we opstonden, de gordijnen open deden schrokken we ons haast rot. Er hing een vrij dichte mist en dat was geen goed voorteken. Op het circuit " De Horensbergdam " in Genk was het al niet veel beter. Ook de regen die gevallen was de afgelopen dagen maakte dat het er zwaar zou bij liggen, maar ze konden rijden. De mist zou tot omstreeks de pauze blijven hangen en zou het er niet eenvoudiger op maken voor de 24 aanwezige teams. Ook nu weer een paar combinaties die je niet zou verwachten maar dat drukte de pret dan toch weer niet. Een paar teams die vanuit de VMCF federatie waren komen afzakken waaronder vice IMBA kampioenen Christian Corthouts & Dagwin Sabbe. 24 Teams bij de zijspannen is een heel mooi getal maar MC De Vrijheid werd wel in de steek gelaten door de solo piloten. Bedroevend te moeten vaststellen dat ze dan nog eens liever in Lommel of Lille gaan trainen dan te verschijnen op de allerlaatste wedstrijd van het seizoen. De vraag die ons bezig hield was of de combinatie Filip Op De Beeck & Dennis Derboven hun twee op twee in de laatste twee weken nu kon omzetten in een drie op drie .
Een mooie zondagmorgen was het al toen we bij het circuit toekwamen, het zonnetje was al heel vroeg van de partij. Het was in ieder geval stukken beter dan vorig jaar toen het mistig en druilerig was. Het was nog mooier toen we zagen hoeveel zijspannen aanwezig waren. Liefst 36 teams hadden zich aangemeld en zouden ook de trainingen aanvatten. Na de training zouden ze opgesplitst worden in vergunninghouders en anderen. Dit maakte dat we 22 teams in de reeks met de vergunninghouders zouden krijgen. Het werd een wedstrijd waar we wel niet onze normale teams te zien zouden krijgen maar met een stoelendans van de bakkenisten met soms wel een vreemde combinatie maar dat kon het spektakel enkel maar verhogen. De eerste vraag die we ons stelden was of de combinatie Filip Op De Beeck & Dennis Derboven hun winst van vorige week in Sint-Huibrechts-Lille konden overdoen. We hadden ook voor we vertrokken naar Ravels gelezen op Facebook dat de Janssens broertjes er een fun dag wilden van maken. Die fun dag was ook te zien aan de publieke belangstelling. De club uit Ravels mochten tevreden zijn met het deelnemersveld en ook met de menigte die zou komen opdagen.
Een mooie zondagmorgen was het al toen we bij het circuit toekwamen, het zonnetje was al heel vroeg van de partij. Het was in ieder geval stukken beter dan vorig jaar toen het mistig en druilerig was. Het was nog mooier toen we zagen hoeveel zijspannen aanwezig waren. Liefst 36 teams hadden zich aangemeld en zouden ook de trainingen aanvatten. De training werd wel in één enkele keer afgewerkt maar het was wel een logische beslissing om deze bende op te delen in vergunninghouders en anderen (mekaniekers ). Het was dan ook even puzzelen en we kwamen tot 14 teams die deze wedstrijd zouden betwisten.
Ook dit jaar een reeks zijspannen solo in Ravels. Vorig jaar waren er 11 moedigen die deze uitdaging aangingen en dit aantal werd dit jaar ruimschoots overtroffen. Voor aanvang van de trainingen waren er 20 piloten die zich hiervoor hadden ingeschreven. Geen van de WK toppers zoals we er vorig jaar een paar mochten begroeten maar toch wel enkele ronkende namen uit het liefhebbers gebeuren. Ook Christof Van Der Veken die zijn afscheid eerder dit jaar had aangekondigd was van de partij. Ook een paar bakkenisten wilden dit wel eens proberen en ruilden zodoende het bakje om voor een stuur. Ook het publiek keek weer uit naar deze toch wel fun reeks.