KAMPIOENSCHAP
KAMPIOENSCHAP
42 teams passeerden de technische controle in Strassbessenbach , waaronder acht Belgische. De regen van vrijdag heeft ervoor gezorgd dat het stof is geblust en dat het circuit in prima conditie kan worden aangeboden aan de teams. Alle vrije trainingen, pre-kwalificaties , kwalificaties en de wedstrijden zelf uiteraard zijn het ganse weekend te volgen via livetiming. Klik op de gele knop 'Resultaten'.
Nog beter nieuws is uiteraard dat zowel de kwalificaties op zaterdag àls de wedstrijden op zondag live te volgen zijn, dankzij de ongebreidelde inzet van de WSC-jongens, wiens live-beelden te zien zijn via www.fimsidecarcross.com Vandaag kunt u de kwalificaties volgen vanaf 14.40 uur tot 17.00 uur. Op zondag is de Grand Prix live te volgen vanaf 12.55 tot 14.00 en van 15.40 tot 17.00 , telkens met voorbeschouwingen, de wedstrijden zelf en enkele interviews. Te volgen voor een habbekrats via de gele knop 'Extra', waar u alvast de uitnodiging van Michael Klooz, de co-piloot van thuisrijder Tobias Blank kunt bekijken. Via de oranje knop 'Premium', rechtsboven , kunt u voor slechts 6,90 € het ganse weekend al het zijspancrossnieuws heet van de naald volgen. Een primeur in zijspancrossland !
Bovenop het nieuws dus, om het te zeggen met de woorden van het legendarische duo Henk Spaan en Harry Vermeegen
Naast The Art of Motocross, het geken)de prachtige magazine van Stefan Geukens, wist Raf van Dyck de afgelopen week ook een leuk stukje film over de GP in Lommel in mekaar te steken. ( en dan ook nog gratis)
Hier kunnen wij misschien ook nog iets van leren. The Art of Motocross was overigens het ganse weekend in Lommel aanwezig met een verkoopstand.
Klik op de knop extra om de reportage te bekijken.
Geen goed nieuws eerder deze week voor Jason Vandaele , die nog steeds kampt met een aanslepende armblessure.
Jason Vandaele : Ik heb deze week ten einde raad, professor Van Riet opgezocht in Antwerpen, een autoriteit op het vlak van arm- en elleboogchirurgie, die ook alle grote tennis sterren onder handen neemt. Daar is gebleken dat niet enkel mijn arm gebroken was, maar ook de gewrichtsbanden van mijn elleboog zijn afgescheurd. Mijn arm is nu weliswaar reeds genezen, en nu ken ik ook de reden waarom mijn elleboog al die tijd erg instabiel bleef. Mits een speciale brace mag en kan ik daar mee motorcrossen, maar ja, op die manier geneest het natuurlijk niet hé. Naar Strassbessenbach ga ik niet, aangezien mijn WK-seizoen nu toch al verloren is. Wel zal ik nog proberen om de week erna mijn kansen op de Belgische titel te verdedigen in Hasselt , tijdens de BK-finale, en wie weet zit het geluk dààr een keertje wél aan mijn kant. “
Zeven Grand Prix van de veertien zijn achter de rug. Het seizoen 2017 is halfweg. Het idyllische Strassbessenbach wordt de achtste in de rij. Op het gekende panoramische circuit van Strassbessenbach is de organiserende club – ontstaan in 1967 - aan haar vijftigste (!) verjaardag toe. Da’s alvast straffere koffie dan 15 jaar www.sidecarcross.be ! Op vrijdagavond wordt er in de gezellige feesttent reeds gestart met een Warm up Party, en op zaterdagavond is er de gekende rijdersvoorstelling & Grand Prix Party. Maar wij, wij gaan uiteraard enkel en alleen voor het sportieve gedeelte. Of wat had je gedacht !?
Bax-Musset zijn quasi onklopbaar. De reële voorsprong mag dan weliswaar slechts zes punten bedragen, de morele voorsprong is véél groter. Opponent Valentin Giraud werd in de tweede manche in Lommel zelfs op één ronde (!) gereden door Tjenne Bax. Dan weet je wel wie onze topfavoriet is voor Strassbessenbach !
Naast de interviews en de nabeschouwingen van onze regerende wereldkampioen Jan Hendrickx en onze coming man Marvin Vanluchene op de GP in Lommel, die u op deze pagina vindt, kan er uiteraard, zoals elke week, weer gekeken worden naar een prachtige reportage over de afgelopen Grand Prix. Die van Lommel dus, in dit geval. Via de gele knop ‘Extra’ vind u de teaser voor de reportage, waarin onze jeugdige landgenoten Marvin Vanluchene en Arne Dierckens een hoofdrol spelen.
Voor de volledige reportage, genoemd 'Lommel 2017 Highlight' wijzen we u graag door naar de website van het WSC-team www.fimsidecarcross.com , via de knop 'videos' die u er bovenaan terug vindt.
En als alles goed zit, kan u komend weekend via dezelfde site – na de geslaagde testen in Lommel – straks de Grand Prix van Strassbessenbach live volgen via het internet. Zowel de beide kwalificatieheats op zaterdag, als de beide GP manches op zondag. Weliswaar voor een kleine financiële bijdrage, maar als je ziet wat dààr tegenover staat qua logistiek en mankracht , dan vervalt die prijs van die paar pintjes meteen in het niets. Enjoy it.
Op de GP van Belgie in Lommel voelde we ook Marvin Van Luchene aan de tand,over het zware Lommelse zand en zijn eigen prestaties,en zijn kijk op , op de toekomst.
Beleef het mee in het interview , en hop nu richting strassbessenbach.
We hadden reeds van een goede bron het gerucht gehoord , maar we zouden www.sidecarcross niet zijn om zo maar geruchten gaan te verspreiden.
Sidecarcross.be moet eerst bevestiging krijgen voor we iets publiceren.
Afgelopen Zondag op de GP van Lommel vroegen we Jan achter een interview van de wedstrijd en met onze stouten schoenen aan ,gingen we een stapje verder.het antwoord kan je zien in onze videoclip.
Daar onze eigen video crew momenteel geniet van een welverdiende vakantie , zullen de videoclips van de wedstrijden zelf pas online staan na de vakantie ,belangrijk nieuws op video en interviews zullen we wel direct online plaatsen op voorwaarde dat we een goede internet verbinding vinden. Enjoy it.
Dat de Nederlanders zouden heersen in de Lommelse zandbak, dat hadden de meesten vooraf wel goed ingeschat. Maar toch bleken er weer enkele addertjes onder het gras , euh zand , te zitten.
Velen hadden hun hoop gevestigd op Koen Hermans, maar die beet in Lommel letterlijk en figuurlijk in het zand.
En ook in Valentin Giraud was het geloof groot, maar ook hij viel – omwille van het rijm – volledig door de mand.
Brian Vullers behaalde met 22 op 30 de hoogste score en is de winnaar. George Noukens kwam eveneens op 22 punten uit, maar diende zijn pronostiek iets later in dan Brian, en is dus tweede. Dorine Bultynck – wie kent hààr niet ? – is een schone derde met 20 punten.
In de tussenstand maakt George Noukens een geweldige sprong voorwaarts en staat nu tweede met 90 punten. Kristof Nolf houdt, ondanks een mindere score, de leiding in handen met 94 punten. Op drie hebben we Davy Sanders en Yves Brigitte, beiden met 88 punten.
Op zaterdagavond, na de Last Chance , verdwenen uit het gesloten park op mysterieuze wijze de twee aangeefborden ‘Two minutes’ en ‘One minute’ , gebruikt door de Denicol meisjes vlak voor de start van de kwalificaties (zie foto). Op zondag bleven die spoorloos en konden aldus voor de beide manches niet meer worden gebruikt. Voor alle duidelijkheid : Het meisje zélf op de foto is niét verdwenen ! Wie de borden op zondagochtend per ongeluk in zijn tent of caravan aantrof , of weet waar ze heen gegaan zijn, gelieve ons te contacteren via de knop ‘contacteer ons’ , helemaal onderaan onze website. Eeuwige dankbaarheid van onzentwege zal u te beurt vallen ! Oké, je kunt die borden inderdaad ook gebruiken als dienbord om het ontbijt aan bed te brengen voor je liefste schat. Of om straks , in de winter, sneeuw mee te ruimen op de stoep. Maar geef toe, daar bestaan handiger zaken voor.
Op zondag na afloop van de wedstrijden bleef in het gesloten park een zakje met crossbril(len) achter. Ook wie hiervan de rechtmatige eigenaar kent, mag ons gerust contacteren.
Er werd met argusogen uitgekeken naar de Denicol Belgian Grand Prix sidecars. De verhuis van Genk naar Lommel was niet vanzelfsprekend. Het zware Lommelse zand schrikte op voorhand velen af. Geen nevenklasse oldtimers, wegens te zwaar. Er zouden diepe sporen komen waar de zijspannen zich zouden in vast rijden, met vele opstoppingen tot gevolg. Het zouden enkel maar de Nederlandse teams zijn die het circuit in Lommel aan konden. En of het publiek de weg naar Lommel zou vinden, was ook nog maar de vraag. MC Maasland, de jarenlange organisator van de Belgische WK-ronde voor zijspannen, was er dan ook niet helemaal gerust in . Op zondagavond keerde echter gelukkig iedereen met een glimlach huiswaarts. MC Maasland had de zoveelste grote hindernis in haar bestaan, met gemak overwonnen en bewees i.s.m. de mensen van FMB-BMB dat Lommel en sidecars – mits de nodige zorgen voor het circuit – wél degelijk kunnen samengaan. Proficiat MC Maasland !